Az online jelenlét és a festék spray
Aki az előző bejegyzésünket elolvasta, annak egyértelmű, hogy milyen fontos szerepet tölt be az internet a vásárlás során. Ennek kapcsán felmerül sokszor, az online jelenlét kérdése, ami manapság még jobban felértékelődött, hiszen most a legtöbben a személyes vásárlás helyett az interneten tájékozódnak. De ez valójában mit is jelent és miért lehet fontos a viszonteladóink számára? Az online jelenlét nem más, mint azon online tevékenységek amely során a termékünk vagy cégünk feltűnik. Ide tartozik a cégünk vagy termékeink mások általi értékelése, a közösségi oldalaink például a facebook oldalunk, a weboldalunk vagy a blog oldalunk és akár az is, mikor egy vásárló a termékeinket keresi a GOOGLE-ben. Ezek alapján a vásárló meg tudja ítélni, hogy mennyire megbízható egy termék vagy cég, illetve annak is utána tud könnyedén járni, hogy hol tudja beszerezni a terméket. Ezért fontos, hogy mikor beszállítót választunk, akkor ezt is vizsgáljuk meg, hiszen mennyivel könnyebb úgy eladni, ha már egy konkrét termékért jönnek be az üzletünkbe, de könnyebb plusz eladást is generálni, ha egy, a vásárló által már ismert márkát ajánlunk.
Kezdjük az elején. Mi az a blog?
A blog egy olyan napi szinten újabb és újabb tartalommal bővülő weboldal, amely bárki számára elérhető és 1-1 megadott témát jár körbe. Maga a szó a Weblog kifejezésből alakult ki, amely webes naplót jelent. Egy-egy bejegyzésben egy bizonyos dolgot mutat be (pl. egy festési projekt vagy egy rövid történet, egy új terméket stb). Ezek általában hitelesen és aprólékosan járják körbe a témát, ezért is rendkívül népszerű az internetes társadalom körében. És nem mellékesen a blog a 2020-as év egyik vezető marketing eszköze is lett. Akár egy cég is vezethet blogot, de például a Novasol Spray hivatalos blogja ez az oldal is.
Hogyan válik az online jelenlét kézzel fogható eladássá?
A blog és az értékesítés bármilyen furán is hangzik mégis összekapcsolódik. A mai világban már egyre többször az internetről tájékozódunk, informálódunk. Főleg olyan termékek esetében igaz ez, amelyet nem feltétlenül használunk napi szinten (sok esetben a festék spray is ilyen). Bár az előző mondatommal vitába is lehetne szállni, hiszen manapság már az sem ritka, hogy csak azért veszünk meg, próbálunk ki egy napi használatú terméket, mert jókat olvastunk róla vagy éppen kedvenc sztárunk posztolt róla a facebookon.
Mi maradjunk a festék sprayknél. 6 évvel ezelőtt létrehoztuk a www.shakingcolors.hu blog oldalt, amely az első magyar nyelvű festék spray blog. Ezen az oldalon a különböző termékek felhasználását mutatjuk be írásos, képes vagy videós formában. Őszintén leírjuk, hogy milyen nehézségek merülhetnek fel mikor festék sprayt használ az ember, de a blog bejegyzéseinkből azt is megtudhatják az olvasók, hogy miként válasszanak megfelelő festék sprayt. De ötleteket is kaphatnak arra, hogyan újítsanak fel egy bútort például. Az oldalról pedig egy kattintással eljuthat az olvasó, vagyis mostantól már potenciális vásárló egy térképes üzletkeresőre, ahol megtalálja azon partereink listáját, ahol meg tudja vásárolni a termékeket. Ennyire egyszerűen tudunk forgalmat generálni viszonteladóink részére.
Persze felmerülhet a kérdés, vajon megnézi ezt valaki? A válasz egyértelműen IGEN. Heti átlag 11.300 egyedi látogató olvassa bejegyzéseinket a blogon, akiknek körülbelül a 12%-a kattint át a térképes keresőre, ami 1356 potenciális vásárló hetente.
Hogyan segíti ez a viszonteladóinkat?
A válasz egyszerű: a vásárlók sok helyen találkoznak a termékeinkkel, minden fontos információt megtudhatnak róla, amit csak szeretnének, így nagyobb bizalommal vásárolják a terméket. Természetesen a weboldalunkra fellépve könnyen megtalálhatják a legközelebbi viszonteladónkat, így célirányosan forgalmat irányítunk viszonteladóinkhoz. Több olyan viszonteladó partnerünk is, van, akik korábban nem értékesítettek festék sprayt, de mióta széles választékban elérhetőek náluk termékeink és felkerültek viszonteladói térképünkre, heti szinten rendelnek tőlünk és az egyik sikertermékük lett a festék spray.
A blog oldalunkon mindig minden olyan információt megosztunk, ami a termékeinkkel kapcsolatban felmerülhet, így, akár partnereink is bármikor könnyedén tájékozódhatnak a termékeinkről.
Ha a Te vállalkozásod is aktív az online térben, bátran használd a Shakingcolors blogon megjelenő tartalmakat a forrás megjelölésével.
Köszönöm a figyelmed! Reméljük hasznosnak tartottad bejegyzésünket és kicsit jobban megismertethettük veled azt, hogy miért olyan fontos számunkra az online jelenlét és, hogy ezzel hogyan segítünk a Te vállalkozásodnak is.
Kövess minket