15 49.0138 8.38624 1 0 4000 1 https://www.shakingcolors.hu 300 1

Hogyan adj el több festék sprayt?

Legújabb bejegyzésünkben egyszerűen csak arra keressük a választ, hogy hogyan adhatsz el több festék sprayt? A piacon töltött több, mint 10 évünk során számos viszonteladóval kerültünk kapcsolatba és sokukkal közülük rendkívül jó és gyümölcsöző kapcsolatot alakítottunk ki. Azonban sok esetben azt látjuk, hogy egy-egy boltban sokkal nagyobb potenciál van, mint amit valóban kiaknáznak. Az elmúlt évek tapasztalatiból és eladási számaiból összeállítottunk néhány pontot, amely meghatározza a festék spray eladást.

Termékválaszték:

Ez az első és legfontosabb pont. A megfelelően megválasztott termékválaszték döntő lehet egy bolt életében (ez nem nagy újdonság). Azonban itt fontos megjegyezni azt, hogy nem elég néhány terméket tartani az üzletben. Felmérésünk során összehasonlítottuk az eladást (különböző elhelyezkedésű és nagyságú üzletek esetében) és azt tapasztaltuk, hogy azok az üzletek, akik több, mint 40 színű akril festék sprayt tartanak, 3-szor annyit értékesítenek, mint akik 25 vagy annál kevesebb színt tartanak. Azok a partnereink, akik pedig tartanak legalább 4 különböző termékkategóriát majdnem teljes választékban (Evolution, Chalk, Tech, Auto, Basic, Home, Aqua), akár 5-ször több forgalmat generálnak, mint akik csak néhány terméket árulnak üzletükben. Ezeknél az eladásoknál egyébként nem csak a PintyPlus festék sprayk, hanem a teljes festék spray forgalmat megosztották velünk a partnerek, így reális képet kaphattunk az eladási számokról. Azt is érdekes megfigyelni, hogy azok az üzletek, ahol csak 1 vagy 2 gyártótól tartanak festék sprayket, átlagosan 2-szer annyi festék sprayt értékesítenek, mint azok, akik 3-6 gyártó termékét is tartják. Ezek alapján összegezve ezt a pontot arra jutottunk, hogy a sikeres, nagy forgalmat generáló boltok, kevesebb gyártótól, de nagyobb termékválasztékot tartanak.

Termék kihelyezés:

A vásárlást nagyban ösztönzi az, hogyan látja a vevő a termékeket. A felmérésünk alapján azt állapítottuk meg, hogy azok a partnereink, ahol egységesen, nagy választékban vannak kihelyezve a festék sprayk, lényegesen több forgalmat generálnak, mint azok, ahol különböző helyeken, kevésbé látható módon vannak kihelyezve a festék sprayk. Miért van ez? Mert a vevő azt látja, hogy az adott üzletben sok-féle, sok színű és típusú festék sprayt megtalál, ezért ha ilyen termékre van szüksége, biztosan ezt az üzletet fogja választani. Egy régebbi, végfelhasználók körében végzett kutatásunk alapján az emberek azért vásárolnak szívesebben nagyobb barkácsáruházakban festék sprayt, mert úgy gondolják sokkal nagyobb választékból választhatnak, habár sok esetben lényegesen drágábban. Sok partnerünk esetében azonban elérhető hasonló választék, de mivel nincs megfelelően kihelyezve, a vásárlók nem tudnak róla. Azok a partnereink, akik a nagy display kihelyezésünket választották átlagosan 60%-kal növelték meg festék spray eladásukat. Ez alapján arra jutottunk, hogy érdemes a termékeket egy helyen, egységes koncepcióban kihelyezni lehet ez az üzlet saját polcrendszere vagy a mi nagy displaynk.

csupán 0,5 négyzetmétert foglal

Megfelelő beszállító választása:

Mint tudjuk ezen a piacon is rendkívül nagy a verseny. Azonban egy tudatos vállalkozónak tudatosan kell beszállítót is választania. A választáskor már egy releváns tényező (az ár és a minőség mellett) kell, hogy legyen az is, hogy az adott beszállító termékeivel generálható-e plusz eladás. A PintyPlus festék spray esetében rendkívüli módon erősödő márka ismertségről beszélhetünk és ezáltal a hivatalos weboldalon megjelenő viszonteladók versenyelőnyhöz juthatnak (erről már beszéltünk korábban). A felmérésünkből pedig kiderül az, hogy általában aki festék sprayt vásárol, a festék spray értékén felül körülbelül átlagosan 30% értékben vásárol más terméket is az üzletben. Magyarul egy 1300 Ft-ért eladott festék spray mellé átlagosan kb 400 Ft értékben vesznek kiegészítőt az emberek (kesztyű, csiszolópapír, maszkolószalag, takarófólia). A partnereink körében végzett kimutatás alapján azok a partnerek, akik bővítették a termékválasztékukat és ezzel felkerültek viszonteladói térképünkre, kimutatható módon növelték festék spray forgalmukat, ami magával vonzott egy nagyobb forgalom növekedést is az egyéb kiegészítő termékekből.

A folyamatos fejlődés:

Úgy tapasztaljuk fontos, hogy a nagy festék spray forgalmat generáló partnereink esetében időről időre az új trendeknek megfelelően bővítik a termékkínálatukat és természetesen, mikor már egy trend leágazóban van, akkor a megfelelő időben kiárulják az adott terméket, vagy csökkentik a választékot. Például a kréta festék esetében 5-6 évvel ezelőtt egy nagy “vintage” hullám volt, ami rendkívüli termék népszerűséget hozott. Ez a divat mára háttérbe szorult, sokkal inkább a pasztell, egységes árnyalatok vették át a lakásdekoráció divatot (a PintyPlus HOME színei). Persze ez nem jelenti azt, hogy a Chalk spray már nem megy, de ezzel a termékkel most már nem érdemes bővíteni a kínálatot, ha eddig nem volt megtalálható az üzletben. Fontos, hogy olyan beszállítót válasszuk, aki a piaci trendekkel lépést tart és nem 5-6 évvel egy trend megjelenése után próbál a piac után menni, mert ezzel hosszú távon a Mi üzletünk is veszthet.

Amennyiben szeretnél több festék sprayt eladni és bővítenéd a kínálatot, értékesítő kollégáink rendelkezésére állnak különböző statisztikák a különböző üzlettípus (barkács, festék, kreatív-hobby stb) eladási számaiból, így könnyedén tudnak ajánlani termékeket, amelyekkel nagy valószínűséggel a Te üzleted forgalmát is növelheted.

Köszönöm a figyelmed! Reméljük hasznosnak tartottad bejegyzésünket és kicsit jobban megismertethettük veled azt, hogy miért olyan fontos számunkra a termékek megfelelő választéka és, kihelyezése a sikeres együttműködés során.

Előző poszt
Kerti grillsütő festés
Következő poszt
5 különbség a kréta festék és a vizes bázisú zománc között