Hogyan vásárol a jövő generációja festék sprayt?
Sorozatunk útnak indítását már hónapok óta terveztük és vártuk a megfelelő időpontot, hogy megosszuk veletek gondolatainkat. A cikkeket gondosan elkészítettük és próbáltunk olyan tartalmakat összeállítani, ami a partnereinket foglalkoztatja és amivel segíthetünk nekik a forgalmukat (és persze a sajátunkat) növelni. Aztán jött A VÍRUS, ami mindent megváltoztatott. Sokak nehéz helyzetbe kerültek és sok partnerünk jelen pillanatban nem is látja tisztán a jövőt. Éppen ezért azt gondoljuk, hogy most igazán fontos, hogy a saját eszközeinkkel próbáljunk meg segíteni. Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy a legtöbben közületek már évtizedek óta ismeri a piacot és már több válságos időszakot átvészeltetek, ezért nehéz is lenne újat mondani nektek. Célunk nem is az, hogy valamilyen csodálatos megoldást kínáljunk, csupán szeretnénk az elmúlt 10 év tapasztalatit felhasználva a Mi szemszögünkből bemutatni a festék spray piacot, bízva abban, hogy ezt a nehéz időszakot átvészelve még erősebbek és közösen még sikeresebbek lehetünk. Ha csak 1 partnerünk ötletet merít az általunk leírtakból és segíthetünk neki, akkor már elértük célunkat.
Ebben a bejegyzésünkben arra a kérdésre próbálunk meg választ találni, hogy mit tehetünk azért, hogy a fiatalabb korosztály is a Mi üzletünket válassza, hozzánk térjen be vásárolni. A most megváltozott helyzetben az alább leírtak már nem csupán a fiatalabb korosztályra lesznek igazak, hiszen a kijárási korlátozásoknak köszönhetően az idősebb korosztály vásárlási szokásai is átalakulóban vannak.
Bármennyire is hihetetlen, az idén 20. életévüket betöltők már 2000 után születtek, ami azt is jelenti, hogy teljesen más környezetben szocializálódtak, ezért más szempontok szerint hoznak döntéseket, más hatások érték őket, másként vásárolnak. De ez nem csak a 18 évesekre igaz, hiszen már a 30-as és 40-es korosztály számára is alapvető az internet használata és szinte minden döntésük meghozásakor kihasználják a web nyújtotta lehetőségeket.
Kereskedőként fontos felismerni azt, hogy a piac nem egy állandó, fix pont, hanem folyamatosan változó értékesítési lehetőségeket kínáló rendszer. Ezért nem elegendő megelégedni azzal, ami egyszer már működött, hanem folyamatosan figyelni kell a piaci trendeket, követni azt, hogy milyen termékkel érdemes bővíteni a kínálatunkat és hogyan tudjuk kihozni a maximumot vállalkozásunkból. (Mikor ezeket a sorokat leírtam még nem is tudtuk mennyire aktuális lesz.)
Nem az ár az elsődleges szempont
A mai világban gyakran találkozunk hasonló célra szolgáló termékekkel, festék spraykkel eltérő árakon (és persze eltérő minőségben, amivel esetenként az eladó sincsen pontosan tisztában). De bármennyire is meglepő az ár nem a legfontosabb szempont még az önálló keresettel nem rendelkező fiatalok esetében sem. Persze ez korántsem jelenti azt, hogy a legdrágább terméket fogják választani, hanem azt, hogy azt a terméket fogják választani, amely leginkább megfelel az általuk támasztott elvárásoknak.
Mik ezek az elvárások?
- Termék minőség,
- A gyártó által kínált választék
- Az interneten fellelhető vélemények (erre egy későbbi bejegyzésünkben még ki fogunk térni)
- Mennyire könnyen juthatnak hozzá a termékhez?
- Mennyire megnyerő a termék designja?
- Mennyire tud azonosulni a gyártó értékrendjével? (Pl. fontos-e a gyártónak a környezetvédelem, láthatóan csak eladni akar egy terméket hozzáadott érték nélkül stb.)
Ezek alapján elmondható, hogy sokkal könnyebben fognak egy olyan terméket vásárolni, amelyről találnak releváns információkat és leírásokat az interneten. Kereskedőként érdemes időről időre átnézni a beszállítókat ebből a szempontból is, hiszen lehet, hogy egy terméket vagy gyártót 20 éve még ismertek a piacon, jó véleménnyel voltak róla, de időközben ez megváltozott.
A fiatalok nem csak terméket választanak, hanem kiszolgálást is
Ez talán nem csak a fiatalokra vonatkozik, de náluk a legerőteljesebb ez az igény. A fiatalok nem csak terméket, hanem kiszolgálást is választanak. Ezért fontos, hogy kedves, szakértő kiszolgálásban részesüljenek (ez lehet online és offline is). Mindenki szívesebben vásárol egy olyan eladótól vagy webáruházból, ahol gyorsan és könnyen tud kérdezni, és a kérdéseire szakszerű, megbízható, pontos válaszokat is kap. Ezért elengedhetetlen a termékek és azok felhasználásának ismerete. Ebben is próbálunk partnereink segítségére lenni, hiszen a Shakingcolors blogon elérhető minden termékünkhöz részletes leírás, videó, lépésről lépésre projekt, amelyből az eladók és a végfelhasználók is megismerhetik a termékek használatát.
Hol vásárolnak a fiatalok?
Ez egy elég összetett kérdés. Az internet és a webáruházak térhódítása természetesen a festék sprayk vásárlási szokásokra is hatással volt. Egy 2018-ban készített felmérésünk alapján a végfelhasználók 85%-a tájékozódik az interneten festék spray vásárlása előtt. A kereskedőknek, ha lépést akarnak tartani szükségük van átlátható webáruházra vagy legalább egy olyan oldalra, ahonnan tájékozódhatnak a vásárlók, hogy milyen termékeket tudnak elérni az üzletben. Vagy olyan beszállítókra, akik feltüntetik weboldalukon a viszonteladóikat. Az esetek legnagyobb részében a vásárlást megelőzi egy előzetese keresés, így a vásárló már csak abba az üzletbe jut el, ahol biztosan tudja, hogy megvásárolható az általa keresett termék.
A www.pintyplus.hu weboldalon segítséget nyújtunk azon partnereink részére, akik megfelelő választékban folyamatosan készleten tartják termékeinket. A weboldalon lévő üzletkereső segítségével a vásárlók megtalálhatják a hozzájuk legközelebb eső viszonteladónkat. A hivatalos Pintyplus weboldal heti több ezer egyedi látogatót vonz (ez a szám az elmúlt hónapban megközelítette az 50 ezret) , ami egyben azt is jelenti, hogy a partnereink elérhetőségei heti több ezer potenciális vásárlóhoz jutnak el.
Köszönöm, hogy rá szántad az idődet és elolvastad bejegyzésünket. Jövő héten újabb témával fogunk jelentkezni!
Kövess minket